תביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הן ללא ספק בין האירועים הכי מטלטלים שאדם יכול לעבור בחייו. בני אדם לא נעים באופן טבעי במהירות שעולה על 3 קמ”ש, ולכן הגוף שלנו לא בנוי להתמודד עם פגיעות במהירויות כאלו. גם כאשר יש אמצעי הגנה כמו חגורת בטיחות וכריות אוויר – עדיין יכולות להיגרם פגיעות משמעותיות בגוף ובנפש.

ההיגיון הבסיסי אומר שאם מישהו פגע בכם – מגיע לכם פיצוי. את הפיצוי הזה תוכלו לדרוש מחברת הביטוח שלכם או של הנהג הפוגע במסגרת תביעת תאונת דרכים. אבל מה עושה מי שאשם בתאונה? האם מגיעים לו פיצויים? ומה אם אין את מי לתבוע כי הנהג פגע וברח? תשובות לשאלות האלה, יחד עם עוד מידע רב בנושא תביעות תאונות דרכים, תוכלו למצוא ממש בטקסט שלפניכם.

האם צריך להוכיח אשמה בתביעות תאונות דרכים

ככלל, תאונות דרכים הן תמיד אירוע מורכב לניתוח. גם בשנים האחרונות, כשיותר ויותר אנשים מתקינים מצלמות ברכביהם – עדיין קשה לנתח מי בדיוק לא בלם בזמן ומי הפר את זכות הקדימה של מי. בשל המורכבות הזו, היינו יכולים לצפות שיהיה קשה לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים.

מדינת ישראל מודעת למורכבות הזו, ולכן חוקי הפיצויים בגין תאונות דרכים מנוסחים בצורה ייחודית. הצורה הייחודית הזו שונה משאר דיני הנזיקין הישראלים בכך שלא קיימת לאדם חובת הוכחת אשמה או חפות על מנת להיות זכאי לכספי פיצויים בגין תאונת דרכים. על מנת לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים, כל שעליכם לעשות הוא להוכיח שהיא אכן התרחשה.

תביעת תאונת דרכים מסוג פגע וברח

דוגמא אחרת לכך שמדינת ישראל פועלת על מנת להקל על הנפגעים בתאונות דרכים היא המקרה של תאונות פגע וברח. בתאונות פגע וברח לוקח הרבה מאוד זמן עד שמאותר הנהג הפוגע, אם בכלל. בשל כך, הקימה מדינת את ישראל את החברה הממשלתית ‘קרנית’.

‘קרנית’ היא חברת ביטוח לכל דבר ועניין, אליה ניתן להגיש תביעות לפיצוי בגין תאונת דרכים בהן הנהג לא יכול לשלם פיצוי. חברת קרנית תשלם פיצוי במקרה של תאונת פגע וברח, כשלנהג הפוגע אין ביטוח חובה ועוד. חברת ‘קרנית’ מהווה למעשה מעין “רשת ביטחון” לנפגעי תאונות דרכים.

סיכום

לסיכום, תאונות דרכים הן מצב לא נוח ולא נעים לאף אחד מהצדדים. בשל העובדה הזו, מדינת ישראל ניסחה את חוקי הפיצויים בגין תאונת דרכים בצורה שמסייעת לנפגעים לקבל פיצוי כספי. לכן למשל אין חובת הוכחת אשמה או חפות בתביעת פיצויים בתאונת דרכים.

דוגמא אחרת היא העובדה שבמידה ולא ניתן לתבוע את הנהג הפוגע, כמו במקרה של תאונת פגע וברח, עדיין ניתן לתבוע פיצויים מחברת הביטוח הממשלתית הייעודית – ‘קרנית’. שימו לב שכל האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי. על מנת לקבל ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין אשר הוסמך לכך.

איך מגישים תביעה לפיצוי בתאונת פגע וברח

על מנת לקבל פיצוי בגין תאונה מסוג “פגע וברח”, יש להגיש תביעה לחברת ‘קרנית’. על מנת לקבל פיצוי מחברת ‘קרנית’ – יש למלא את הטופס הרלוונטי, לצרף את כלל המסמכים הדרושים, ולהגיש אותם לחברה. ניתן להגיש את הטופס והנספחים באמצעות הדואר, על ידי שימוש בפקס או דרך הדואר האלקטרוני. כל בקשה נענית תוך פרק זמן מקסימלי של 30 יום מהגעת הבקשה לידי החברה.

למה צריך עורך דין בתביעות תאונות דרכים

חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין בתביעות תאונת דרכים ממגוון סיבות. דוגמא לסיבה אחת היא שאת כספי הפיצוי אתם תדרשו מחברת הביטוח. חברת הביטוח שוכרת באופן שוטף שירותי עריכת דין, ולכן אם אתם לא תשכרו עורך דין – תגיעו לדיון בעמדת נחיתות.

האם תביעת תאונת דרכים מייקרת את הביטוח שלי

התשובה לשאלה הזו היא מורכבת. אולם ככלל, ניתן לומר שכל עוד לא תתבעו את חברת הביטוח שלכם – הביטוח שלכם לא יתייקר באופן משמעותי.