תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע מאוד נפוץ, לצערנו, במדינת ישראל של שנת 2022. תאונת דרכים יכולה להתרחש כיום בכל מקום – בכביש בין עירוני, בדרך לאסוף את הילדים מבית הספר ואפילו בחנייה מתחת לבית. כמעט תמיד, לתאונות דרכים נלווה נזק כלשהו. את הנזק ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים – נזקי גוף ונזקי פח. העלויות של שני סוגי הנזקים הן גבוהות.

אין ספק שמגיע לכם פיצוי עבור כל סוג של נזק שעברתם בתאונת הדרכים. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת לגבי תביעת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים. בין השאר תוכלו לקרוא על בניית תיק וצבירת הוכחות שיזכו אתכם בפיצויים מקסימליים, כמה שכר טרחה מותר לעורך דין לגבות מכם – ועוד.

איך בונים תיק בתביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

על מנת לצבור הוכחות ראויות לצורך קבלת פיצויים מקסימליים בתביעת נזקי גוף בתאונת דרכים, יש להתחיל לפעול לכך כמעט מיד אחרי התאונה. למשל, עליכם לדאוג שיהיה ברשותכם תיעוד מלא של כל הוצאה רפואית שעברתם בעקבות התאונה. בנוסף, וודאו שבדו”ח הרפואי מפורטים כל הנזקים שלכם באופן מלא ומדויק. נסו גם, במידת האפשר, לאסוף פרטי קשר מאנשים שהיו עדים לתאונה.

הייחודיות של תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תביעות נזקי גוף בתאונת דרכים ייחודיות בשני היבטים – שכר הטרחה של עורך הדין, וחובת הוכחות האשמה והחפות. מדינת ישראל קובעת במפורש כי אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים – לא צריך להוכיח כי התאונה לא אירעה באשמתו על מנת לקבל פיצוי מחברת הביטוח.

שכר טרחה עורך דין בתביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

כפי שכבר ציינו, אחד ההיבטים הייחודיים של תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים היא ההגבלה המוטלת על שכר הטרחה של עורך הדין.

על פי חוקי לשכת עורך הדין, בתביעת נזקי גוף שכר הטרחה נגבה בדמות אחוזים (8, 11 או 13 – בהתאם לאורך התהליך) מכספי הפיצויים אשר נפסקו לטובת הנפגע. כמובן ששכר הטרחה חייב לכלול גם מע”מ ולכן הם יהיו מעט יותר גבוהים מ-8, 11 או 13 אחוזים בפועל. פועל יוצא מכך הוא העובדה שאם לא תקבלו שום פיצוי – לא תצטרכו לשלם לעורך דין כלל וכלל.

סיכום

לסיכום, תביעת נזקי גוף היא צעד מתבקש אחרי תאונת דרכים. את הפיצויים תוכלו לקבל, גם מבלי להתייחס לשאלת האשמה בתאונה. כדי לקבל פיצויים מקסימליים, אתם חייבים להביא הוכחות טובות לדרישה שלכם. עורך דין תאונות דרכים יוכל לעזור לכם לצבור את ההוכחות הללו. אל תשכחו ששכר הטרחה של עורך הדין מוגבל מראש, ונגבה אך ורק מכספי הפיצויים שתקבלו.

שימו לב שכל האמור בטקסט אינו יכול להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל האמור בטקסט הינו אלא תיאור בלתי מחייב, ועל מנת לקבל ייעוץ משפטי יש לפנות לעו”ד.

איזה עו”ד עוסק בתביעות נזקי גוף בתאונות דרכים

נזקי גוף ככלל נכנסים תחת תחום המומחיות של עורך דין נזיקין. יחד עם זאת, תביעות תאונות דרכים הן מעט יותר ייחודיות. לכן ניתן גם לפנות לעורך דין תאונות דרכים לצורך הגשת תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים. ישנם גם מעט עורכי דין תעבורה אשר עוסקים בתחום נזקי הגוף בתאונת דרכים.

האם ניתן לקבל פיצוי גם מביטוח לאומי וגם מחברת הביטוח

החוק בישראל כולל בתוכו את עקרון מניעת ההתעשרות שלא כהוגן. במסגרת עקרון זה, לא ניתן לקבל כפל פיצויים. כדי להבין את מי יותר כדאי לכם לתבוע לצורך קבלת פיצויים – מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים או עורך דין נזיקין.

ממי ניתן לקבל פיצוי בגין נזקי גוף בתאונת פגע וברח

במקרה של תאונת פגע וברח, ניתן להגיש תביעה לקבלת פיצויים מחברת ‘קרנית’. ‘קרנית’ היא חברת ביטוח ממשלתית אשר נועדה להעניק סיוע לאזרחי המדינה שאין להם ממי לתבוע פיצוי בגין תאונת דרכים, כמו בתאונת פגע וברח.