חוק תאונת דרכים בדרך לעבודה

חוק תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים היא אירוע מצער ומאיים. כשאתם נוסעים אל מקום העבודה שלכם או חוזרים ממנו, ובדרך עוברים תאונת דרכים, נשאלת השאלה – האם מדובר בתאונת עבודה? בטקסט שלפניכם תוכלו לעיין בנושא חוק תאונת דרכים בדרך לעבודה לעצמאים ושכירים, ולהכיר אותו לעומק.

האם תאונת דרכים יכולה להיות גם תאונת עבודה

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים בדרך לעבודה – החוק מכיר בכם כנפגעי תאונת עבודה. הזכויות שלכם שוות בדיוק לזכויות של פועל שנפל עליו פטיש, או מנהלת משאבי אנוש שהחליקה במדרגות של משרדי החברה בה היא עובדת. תאונת דרכים נחשבת כתאונת עבודה גם לשכירים – וגם לעצמאים.

יחד עם זאת, ישנו יוצא מן הכלל לחוק – סטייה מהדרך. במידה והתאונה התרחשה בעת שסטיתם מהדרך אל העבודה או חזרה ממנה בצורה ניכרת, החוק מחריג אתכם מהגדרת נפגעי תאונות עבודה. החוק מוסיף שחריגה מקובלת הינה רק חריגה לצורך איסוף והורדה של ילדים ממסגרות חינוך, ונסיעה לבית תפילה לצורך תפילת בוקר (ללא הבדלים בין הדתות, כמובן).

מי מפצה אדם שנפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה

אדם אשר נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה יכול לדרוש פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי, או מחברת הביטוח. חשוב לציין שבמקרה שהנפגע יגיש כפל תביעות – יכנס לתוקף העיקרון לפיו הנפגע אינו זכאי לפיצוי כפול בגין תאונה אחת. לכל תביעה ישנם היתרונות והחסרונות שלה.

מחד, תביעה כנגד חברת הביטוח יכולה לזכות אתכם בדמי פיצוי גבוהים יותר. תביעה כנגד חברת הביטוח גם תדרוש בדיקה על ידי אחד מהרופאים העובדים עם בית המשפט, שידוע כי הינם פחות מחמירים מאשר הרופאים שעובדים עם הביטוח הלאומי. מאידך, תביעה כנגד הביטוח הלאומי נחשבת יותר פשוטה, מה שאומר שככל הנראה תקבלו את הכסף מהר יותר.

מה לעשות אחרי תאונת דרכים בדרך לעבודה

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים בדרך לעבודה, הכי חשוב שתוודאו קודם כל את הבריאות שלכם ושל כלל המעורבים בתאונה. התקשרו למשטרה, ובמידת הצורך – גם לאמבולנס. אל תשכחו להודיע למעסיק שלכם שעברתם תאונה, ושלא תגיעו לעבודה. בשלב הזה עליכם להתחיל לצבור ראיות – תיעוד מזירת האירוע, דו”ח רפואי על פציעות, כאב ועוד. לאחר מכן פנו לעו”ד תאונת דרכים לתביעה.

סיכום

לסיכום, תאונת דרכים אכן יכולה להיחשב כתאונת עבודה. במידה ונפגעתם בתאונת דרכים בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה – החוק מכיר בכם כנפגעי תאונת עבודה. את הפיצוי עבור תאונת דרכים בדרך לעבודה תוכלו לדרוש מחברת הביטוח שלכם, חברת הביטוח של המעסיק שלכם, חברת הביטוח של הנהג הפוגע או מהביטוח הלאומי.

הדבר הראשון שצריך לעשות אחרי תאונת דרכים בדרך לעבודה, מלבד להתקשר למשטרה ולאמבולנס – הוא לדאוג לתיעוד ראוי, ולפנות לעורך דין. שימו לב שהטקסט אינו מהווה מסמך משפטי, ואף אינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי מאיש או אשת מקצוע המוסמכים לכך.

האם יש הבדל בין תאונת דרכים רגילה לתאונת פגע וברח

מבחינת החוק היבש – אין הבדל בין תאונת דרכים “רגילה” שהתרחשה בדרך לעבודה, ובין תאונת “פגע וברח” שהתרחשה בדרך לעבודה. יחד עם זאת, בתאונה מסוג פגע וברח – לא תמיד תוכלו לתבוע את הנהג הפוגע, משום שזהותו לא ידועה לכם.

לכן במקרה של תאונת פגע וברח בדרך לעבודה, ייתכן שכדאי לכם להשקיע את מרב המאמצים בתביעת פיצויים מהביטוח הלאומי. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בעורך דין תאונות דרכים לפני תביעה.

למה צריך עורך דין תאונת דרכים לתאונת עבודה

עורך דין תאונות דרכים יוכל לסייע לכם – גם אם התאונה שעברתם נחשבת כתאונת עבודה. זאת בשל העובדה שלעורך דין תאונות דרכים יש את הידע המשפטי והמקצועי על מנת לדרוש את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם.

האם צריך לעבור ועדה רפואית בביטוח לאומי כדי לקבל פיצוי

כדי לקבל פיצוי מהביטוח הלאומי עבור תאונת עבודה – אכן יש לעבור ועדה רפואית. בוועדה תוכלו לייצג את עצמכם או להביא עו”ד.