נזקי גוף שכר טרחה

נזקי גוף שכר טרחה

החוק במדינת ישראל קובע שאם נפצעתם שלא באשמתכם – כמעט בוודאות מגיע לכם פיצוי. אולם, לא תמיד מי שחייב לשלם לכם את הפיצוי עושה זאת בשמחה. למעשה, ניתן לקבוע באופן וודאי למדי שהוא עושה זאת תוך ניסיון תמידי לצמצם את הנזק הכלכלי שלו.

זה לא משנה אם מדובר באדם, ארגון או חברת ביטוח – כולם תמיד ינסו לצמצם את גובה הפיצויים שהם ישלמו לכם. לכן חשוב שיהיה עורך דין לצדכם. אבל אתם ככל הנראה מאמינים, ובצדק, ששכר הטרחה של עורך דין הוא כל כך גבוה – שכבר עדיף לכם לוותר עליו ולקבל פיצויים מופחתים. בטקסט שלפניכם ננסה להסביר למה זה לא נכון, ונלמד ביחד על נזקי גוף ושכר טרחה.

מה זה נזקי גוף

“נזקי גוף” הוא מושג שאנחנו נשמע בעיקר בתחום תאונות הדרכים. אולם, המושג הזה שייך לכולם דיני הנזיקין באופן כללי, ולא רק לתחום תאונות הדרכים. נזקי גוף הם למעשה כל נזק שנגרם לגוף או לנפש כתוצאה מתאונה. כך למשל, אם נקבעו לכם אחוזי נכות באופן זמני או קבוע – מאוד סביר שיש לכם נזקי גוף. ההגדרה של החוק לנזקי גוף היא כוללנית, דבר שהוא לטובתכם – התובעים.

מה שכר הטרחה של עו”ד בתביעת נזקי גוף

כפי שכבר ציינו, שכר טרחה של עורך דין יכול להגיע מהר מאוד לעשרות אלפי שקלים – אפילו בתיק פשוט יחסית. העובדה הזו הרחיקה אנשים ממימוש מלוא הזכויות שלהם, ופגעה בחלקים החלשים ביותר בחברה.

כדי להתמודד עם העובדה הזו, יצאה הוראה של לשכת עורכי הדין אשר מגבילה את שכר הטרחה של עורכי דין בתביעות נזקי גוף. בנוסף, התשלום על תביעות נזקי גוף לא נגבה ישירות מהתובע, אלא כאחוזים מתוך סך הפיצויים שייפסקו לו. העובדה הזו מעודדת את עורכי הדין לנסות להשיג סכומי פיצויים גבוהים ככל הניתן עבור הלקוחות שלהם.

למה חשוב לבחור עורך דין מומחה

חשוב לבחור בעורך דין אשר מתמחה בתחום דיני נזיקין בכלל, ובנזקי גוף בפרט משתי סיבות עיקריות. ראשית כל, עורך דין שאינו מומחה בתחום נזקי גוף, לא יוכל לבנות איתכם אסטרטגיה טובה דיה. זאת משום שפשוט אין לו את כל המידע הרלוונטי, זאת בניגוד לעורך דין נזקי גוף.

שנית, עורך דין נזקי גוף מביא איתו ניסיון. הודות לניסיון הזה, הוא יוכל לומר לכם כיצד נכון להתנהל, מתי כדאי להפעיל לחת ומתי לוותר, איך תוכלו להוציא את המקסימום מפוליסת הביטוח שלכם ועוד.

סיכום

לסיכום, חשוב מאוד שיעמוד לצידכם עורך דין אם אתם מתכוונים להגיש תביעה לפיצויים בגין נזקי גוף. שכר הטרחה של עורך הדין לא יכול לעלות על 13 אחוזים במקרה הטוב ביותר עבורו, והוא ייגבה אותו רק לאחר שתקבלו את כספי הפיצויים. לכן אין לכם סיבה לחשוש משכר טרחה עבור נזקי גוף.

האם ניתן לדעת מראש את סכום הפיצוי

ככלל, קשה לדעת מראש מה יהיה סכום הפיצוי בכל מקרה. בסופו של דבר, כל מקרה נשפט לגופו, ולעיתים קרובות נסגרות עסקאות פשרה מחוץ לבית המשפט – כך שאין להן תיעוד ציבורי. יחד עם זאת, הפיצויים נפסקים על בסיס סעיפים רלוונטיים בחוק. לכן ניתן לתת הערכה לגבי סך הפיצויים המקסימלי כאשר יש לנו את כל הנתונים הרלוונטיים.

איך בונים תביעת נזקי גוף

על מנת לבנות תיק מבוסס לתביעת נזקי גוף, עלינו לשמור ולתעד כל מידע רלוונטי לתביעה. כך למשל, תצטרכו לתעד את פרטי המעורבים בתאונה, תיעוד של כל ההוצאות הרפואיות בעקבות נזקי הגוף שנגרמו לכם ועוד. לאחר מכן יהיה עליכם לפנות לייעוץ משפטי.

מהו טווח המחירים של שכר טרחה לעורך דין בתביעות נזקי גוף

שכר טרחה של עו”ד בתביעת נזקי גוף לא יעלה על 8% מסך הפיצויים שיקבעו לפני התביעה, 11% במהלך התביעה ו-13% לאחר מתן פסק הדין. כמובן שלכל הסכומים מתווסף גם תשלום מע”מ.