עורך דין נזקי גוף

עורך דין לנזקי גוף

תחום נזקי הגוף הינו אחד התחומים החשובים בעולם המשפטים. אדם שנפגע זכאי לקבל את מה שמגיע לו. אך, הגוף שלנו אינו רכב או דירה – הפגיעה בו היינה חמקמקה יותר לפסיקה ועם זאת משמעותית יותר משפיעה על חייו בצורה המשמעותית ביותר.

נזקי גוף – לא מדובר במתמטיקה פשוטה

בסופו של דבר, הגוף שלנו הוא הרכוש היקר ביותר שלנו. זה שאין לו תחליף וכל פגיעה בו תישאר אתנו למשך כל חיינו. כמובן שפיצויים בגין פגיעה בגוף הם חשובים ומהותיים ואין ספק שסכומם ישפיע על נראות חייו של הנפגע. פגיעה בגוף אינה פשוטה לחישוב. קשה לדעת כמה זמן הפגיעה תשפיע, כמה שנים ימשך הסבל והכאב הפיזי, מה תהיה עלות הטיפולים וגודל ההפסד הכלכלי.

חישוב משוער

בית המשפט עצמו אינו יכול לקבוע את גובה הפיצוי המדויק על הנזק העתידי, על כן מתבצעים חישובים כלליים על פי הערכות והנחות מבוססות כללים לחישוב ערך הנזק.

השבת המצב לקדמותו

עקרון המוביל את בתי המשפט במקרים כאלו הוא הסכומים שצריכים לצאת על מנת להשיב את הנפגע למצב בו היה טרם הפגיעה. הסכומים הללו כוללים את סך הטיפולים הנדרשים ומאפשרים אחיזה בטיפול קיים בעל אסמכתאות מוצקות שמאפשרות שליטה במספרים ובסכומי הטיפול. כאשר מדובר בנזק עתידי שאינו ניתן לחישוב במרבית המקרים ידרוש התובע סכומים גדולים יותר לכיסוי הוצאות לא ידועות.

הוכחת אשם

בתאונות ובמקרי רשלנות שאינן תאונות דרכים, התובע יצטרך להוכיח את אשמת הנתבע בפגיעה שנוצרה. זאת על ידי הבאת הוכחות ותיעוד המקרה. במידה ואין הוכחות כאלו ברשות התובע, יהיה לו קושי רב לקבל פיצויים ויכול להיות שיפסיד במשפט או יקבל פיצויים זעומים.

על כל מקרה – לתעד ולהביא הוכחות

על כן, גם אם עדיין אין ברצונכם לבצע תביעה בנגד הצד הפוגע או שאינכם יודעים את סדר גודל הפגיעה בגופכם בעקבות האירוע – אל תקלו ראש. בזמן האירוע עצמו ומיד אחריו שמרו כל פיסת מידע, כל תצלום, הקלטה או עדות המוכחים את אשמת הפוגע באירוע. בבוא העת, אם אכן תחליטו לתבוע ולקבל זיכויים, הליך הוכחת האשם יהיה פשוט וברור יותר.

תביעות לנזקי גוף אינן נפוצות כמו תביעות לנזקי רכוש

באופן מעט עצוב, אנשים רבים יעדיפו שלא לתבוע את הפוגע כאשר מתבצעת פגיעה בגוף. לעומת פגיעה ברכוש לדוגמא, שאז רבים מאזרחי ישראל לא יהססו לתבוע. הדעה הרווחת היא שמפאת קושי ההוכחה והיכולת לקבוע את גובה הפיצוי, אין ההליך הבירוקרטי משתלם – והנפגע מוותר מראש על קבלת הפיצויים. חבל לוותר על זכותכם הטבעית לשמור על הגוף שלכם, ולקבל את הסכום שנדרש לכם על מנת לטפל בו. בנושאים כאלו לא משחקים.

הליך פשוט לקבלת פיצויים

הדרך הפשוטה ביותר לקבלת פיצויים על נזקי גוף, או בירור מקדים האם יכול להגיע לכם פיצוי כזה, היא להתייעץ ולשכור את שירותיו של עורך דין לנזקי גוף ותיק ובקיא בתחום. עורך דין שכזה ידע לנהל את התהליך בצורה היעילה והפשוטה ביותר עבורכם ולדאוג שתקבלו את זכויותיכם במהירות המרבית.

באילו מקרים ניתן לתבוע על נזקי גוף?

בכל תאונה או רשלנות של גורם מסוים (אדם פרטי גוף או חברה) אשר פוגעת באופן ישיר או עקיף בבריאותו או בשלמות גופו של הנפגע.

האם יש יוצאים מן הכלל?

כן, לרוב במקרים של תאונת דרכים הנתבע ומשלם הפיצויים לא יהיה הנהג האשם אלא חברת הביטוח בה הוא מבוטח.

האם אפשר לתבוע פיצויים על נזקי גוף שהתרחשו במקום העבודה?

לגמרי. כאשר נגרם נזק לעובד במקום עבודתו הוא רשאי לתבוע פיצויים מהמעסיק.

אם הפציעה אינה גדולה אך משפיעה על מקור ההכנסה?

בכל הנוגע לתביעות בנושא נזקי גוף, כל מקרה הוא לגופו וישנם גורמים רבים שמשפיעים על גובה הפיצוי. לדוגמא, במידה שאדם מתפרנס מעבודת כפיים יפצע בידיו ויאבד את יכולתו לעבוד, הוא יקבל את הפיצויים המגיעים לו גם על העובדה שהפסיד בעקבות הפציעה.