פגע וברח ברכב חונה

פגע וברח ברכב חונה

במדינת ישראל יש קצת יותר מ-9 מיליון בני אדם. במדינת ישראל יש גם יותר מ-3 מיליון מכוניות. שילוב של שתי העובדות הללו, יחד העובדה שמשאבי שטח הינם מוגבלים מאוד במדינת ישראל, מובילים למסקנה המתבקשת שלא מעט מהרכבים הללו גם יהיו מעורבים בתאונות דרכים.

אחת התאונות הכי נפוצות, לצערנו, הן תאונות מסוג “פגע וברח” ברכב חונה. לא מדובר בתופעה חדשה, אך היא הולכת ומתעצמת עם השנים. תכנון לקוי של שטחי חנייה, נהיגה לא זהירה והפגיעה בלכידות החברתית שהולכת ונמשכת בשנים האחרונות – הן ככל הנראה הסיבות העיקריות להתעצמות הזו.

איך החוק מתייחס לתאונת פגע וברח ברכב חונה

תאונת פגע וברח ברכב חונה נחשבת בעיני החוק לתאונת דרכים. על פי תקנה 145 לתקנות התעבורה קיימת חובה על כל נהג אשר מעורב בתאונה, וכתוצאה מן התאונה נגרם נזק לרכב או לנפש, למסור את פרטיו ליצירת קשר בעתיד. לנהג הפוגע יש אפשרות להשאיר פרטיו בפתק על הרכב הפגוע, או למסור את פרטיו ואת פרטי התאונה בתחנת משטרה תוך 24 שעות.

במידה והנהג לא עשה כן, הוא עובר החוק – והמשטרה יכולה להעמידו לדין. יחד עם זאת, תיקי תאונות פגע וברח ברכבים חונים אינם נמצאים בראש סדרי העדיפויות של המשטרה. לכן, במרבית המקרים המשטרה לא תמהר להעמיד את האדם לדין – אם בכלל.

פגע וברח ברכב חונה במקום אסור

אם רוצים לסבך קצת את העניין, ניתן להתייחס למקרה בו הרכב הפגוע חנה במקום אסור. מחד, הנהג החונה ביצע עבירה ואולי אף סיכן את משתמשי הדרך בכך שהשאיר את רכבו במקום האסור לכך. מאידך, הנהג הפוגע גרם נזק ברור ובלתי משתמע לשתי פנים לרכוש של אדם אחר. אם כך, האם ניתן להאשים את הנהג הפוגע במעורבות בתאונת דרכים?

החוק מעט מעורפל בנוגע לסוגייה זו. ככלל, ניתן לומר שבמידה והרכב החונה אכן היווה סיכון תעבורתי – אזי התאונה אינה תחשב תאונת דרכים, אלא נזק כללי. אך אם הרכב החונה אכן היווה סיכון תעבורתי – הרי שמדובר בתאונת פגע וברח, וניתן לקבל תמורתה כסף מחברת הביטוח.

תביעה בגין תאונת פגע וברח ברכב חונה

במידה והייתם בצד הנפגע של תאונת פגע וברח ברכב חונה, אתם ככל הנראה צריכים להתמודד עם הוצאה כספית והתלבטות. גובה ההוצאה הכספית תלוי במידת הפגיעה ברכב ובמיקומה.

ההתלבטות שלכם היא האם לדרוש פיצוי מחברת הביטוח – ובכל לייקר את הפוליסה העתידית שלכם – או לשלם על התיקון מכיסכם. כמובן שתמיד ישנה אפשרות שלישית – לתבוע את הנהג הפוגע. כדי להבין האם כדאי לתבוע את הנהג הפוגע וכיצד – יש לפנות לעורך דין נזיקין.

סיכום

לסיכום, תאונות פגע וברח ברכב חונה מעוררות תסכול רב. מעבר לתחושת הפגיעה בערבות החברתית, ישנו גם נזק כספי. היוועצו בעורך דין לגבי דרך ההתמודדות הטובה ביותר.

האם תאונת פגע וברח עם קורקינט היא תאונת דרכים

הקורקינטים והאופניים החשמליים מציפים את כבישי (ומדרכות) ישראל. נהג הקורקינט החשמלי הממוצע ינהג במהירות גבוהה, ויזגזג בין המדרכה והכביש, בלי להתחשב בתמרורים ורמזורים. כתוצאה מכך יכולות להתרחש לא מעט תאונות פגע וברח ברכב חונה על ידי קורקינט חשמלי.

מעמדם המשפטי של הכלים החשמליים אינו מוסדר עדיין בחוק, ולכן כל מקרה נבחן לגופו. יחד עם זאת, ישנם מקרים מעטים בהם מוגשת תלונה כנגד נהג כלי חשמלי בגין תאונת פגע וברח, משום שקשה מאוד לאתר אותם (בניגוד לרכב לא יש לוחית רישוי).

האם תאונת פגע וברח ברכב חונה מייקרת את הביטוח

על אף שתאונות פגע וברח ברכב חונה בדרך כלל לא נגרמות באשמתכם – במרבית המקרים הגשת תביעה לפיצוי מחברת הביטוח תוביל להתייקרות עתידית של הפוליסה.

איזה עורך דין מתעסק בתאונות פגע וברח ברכב חונה

אם תחליטו שאתם רוצים לתבוע לדין את הנהג הפוגע בתאונת פגע וברח ברכב חונה, אתם צריכים עורך דין נזיקין.