פגע וברח ברכב

פגע וברח ברכב

תאונות דרכים הפכו להיות, בשנים האחרונות, נפוצות מאוד. מומחים יודעים להאשים את התכנון הלקוי של הכבישים, או את התחזוקה העלובה שלהם. מומחים אחרים יתלו את האשמה בציבור הישראלי, שבניגוד למרבית העולם – אין לו תרבות נהיגה. לא משנה מה הסיבה – המציאות בשטח הולכת ונעשית בלתי נסבלת, והאזרח הקטן משלם את המחיר.

גם את תאונות הדרכים, כמו כל תופעה ארצית, ניתן לחלק לתת קטגוריות. תת קטגוריה אחת, אשר זוכה לסיקור חדשותי רכב יחסית, היא תאונות פגע וברח ברכב. מדובר בסיטואציה מאוד מורכבת. מצד אחד – קשה לשפוט התנהגות של אדם בעת משבר וסטרס. מצד שני – אי הושטת עזרה בעת הצורך היא קשה, מאכזבת ואפילו מרתיחה.

פגע וברח ברכב – הצד הפוגע

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים ונסעתם ממקום התאונה מבלי להציע עזרה לנפגע – אתם נמצאים בבעיה. ברגע שעזבתם את זירת האירוע, עברתם עבירת הפקרה לאחר פגיעה. בתי המשפט נוטים להחמיר עם נהגים אשר עברו עבירת הפקרה לאחר פגיעה, גם בשל ההד התקשורתי שתאונות פגע וברח מייצרות, וגם בשל פגיעה בעקרונות היסוד של הלכידות החברתית.

אם הייתם מעורבים בתאונת פגע וברח, אתם עלולים להיות מואשמים בעבירת הפקרה לאחר פגיעה גם אם לא הייתם מודעים לכך שפגעתם במישהו. למעשה, אפילו אם עצרתם לאחר התאונה אבל לא הזעקתם עזרה לנפגעים – אתם עומדים בפני עונש משמעותי.

פגע וברח ברכב – הצד הנפגע

אם הייתם מעורבים בה פגעו בכם וברחו, אתם נמצאים בבעיה. קודם כל, ייתכן מאוד שאתם סובלים מפגיעות פיזיות משמעותיות. אם נפצעתם בתאונת דרכים, אתם זכאים לפיצוי מהביטוח הלאומי או מהביטוח הפרטי שלכם על ההוצאות הרפואיות, הפגיעה בכושר ההשתכרות ועוד. בעיה נוספת בתאונות פגע וברח היא שלעיתים אי אפשר לדעת מי הוא הנהג הפוגע.

לעיתים אף מדובר באדם שנהג ברכב תוך ביצוע עבירה – למשל גנב רכב או נהג שיכור. כשנהג שפגע בכם ביצע תאונה תוך ביצוע פשע – הביטוח שלו לא יכסה את התביעה שלכם. לכן חשוב שתדעו שאם אין לכם את מי לתבוע בתאונת פגע וברח – תוכלו לתבוע פיצויים מחברת ‘קרנית’. קרנית היא חברה ממשלתית שכל ייעודה הוא להענקת פיצויים עבור מי שנפגע בתאונת פגע וברחי.

עורך דין תאונות פגע וברח ברכב

זה לא משנה באיזה צד של תאונת פגע וברח אתם – אם הייתם מעורבים בתאונת פגע וברח, אתם צריכים עורך דין. עורך הדין שלכם יוכל לסייע לכם לקבל את מירב הפיצויים שמגיעים לכם, ולמצות את זכויותיכם. ומקביל, עורך דין תאונות דרכים יוכל להגן עליכם במידה ואתם ומואשמים בפגיעה והפקרה. שירותיו של עורך דין הם חשובים, ואפילו קריטיים, לשני הצדדים.

סיכום

לסיכום, אם הייתם מעורבים בתאונת פגע וברח ברכב – פנו לעורך דין. גם אם נפגעתם וגם אם פגעתם, עורך דין תאונות דרכים יכול לעזור לכם.

ממי מקבלים פיצוי בתאונת פגע וברח ברכב

פיצוי על תאונת פגע וברח ברכב יכול להגיע ממספר מקורות. במידה והצלחתם לאתר את הנהג שפגע בכם, תוכלו לתבוע אותו תביעה אזרחית. הנהג יצטרך לשלם לכם פיצוי על נזק פיזי, נזק לרכב ונזקים נפשיים. במידה ולא ניתן לאתר את הנהג, ניתן לתבוע פיצויים מחברת “קרנית”. חברת קרנית מעניקה פיצויים אך ורק על נזקי גוף, ולא מפצה נהגים שנפצעו כשלא היו מבוטחים.

האם ניתן להאשים נוסע ברכב בתאונת פגע וברח

אכן ניתן להאשים נובע באחריות מסוימת לתאונת פגע וברח. אמנם הנוסע אינו ביצע את התאונה בעצמו, אך יהיה עליו להוכיח שהוא פעל מעל ומעבר על מנת לנסות להגיש סיוע לנפגעים. העונש לנוסע בתאונת פגע וברח יכול להגיע גם למאסר בפועל.

מה העונש על תאונת פגע וברח

ישנו טווח אפשרי לעונש מאסר בגין תאונת פגע וברח. תאונת פגע וברח יכולה להוביל ל-3 עד 14 שנים בכלא, בהתאם לנסיבות התאונה, נסיבות הבריחה, הרקע של הנהג ועוד.