תאונות דרכים סטטיסטיקה

תאונות דרכים סטטיסטיקה

תאונות דרכים הן משהו שכולנו מכירים. חלקנו מכירים אותן באופן אישי, חלקנו מכירים אותן ממעורבות של משפחה או חברים בהן – וכולנו מכירים אותן מקמפייני הפרסום של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. יש תקופות שאפשר להרגיש כאילו כל יום מתרחשת תאונת דרכים, ויש תקופות שאנחנו לא שומעים על תאונות דרכים בחדשות כמעט בכלל.

בטקסט שלפניכם ננסה להסביר למה חשוב להכיר את הסטטיסטיקה של תאונות דרכים בישראל, ונציג מספר נתונים מתוך הסטטיסטיקה הזו, שאנחנו מאמינים שהם חשובים. בנוסף, נסביר בקצרה מה עליכם לעשות אם הפכתם להיות חלק מהסטטיסטיקה – והייתם מעורבים בתאונת דרכים.

למה חשוב להכיר את הסטטיסטיקה של תאונת דרכים בישראל

חשוב להכיר את הסטטיסטיקה של תאונת דרכים בישראל, משום שההכרות הזו “מנערת” אותנו. לשמוע שבכל יום מתרחשות כמה וכמה תאונות דרכים, גורם לנו לצאת מהאדישות שלנו – ולעשות משהו בנושא.

מחקרים מראים שנהגים שהראו להם סטטיסטיקות על תאונות דרכים באזור המגורים שלהם – נהגו בצורה אדיבה ובטוחה יותר לאחר מכן. כדי לצמצם את התופעה העצובה והקשה של תאונות הדרכים, אנחנו צריכים ללמוד להסתכל למציאות בעיניים – דרך הסטטיסטיקה.

נתונים חשובים מדו”ח עמותת אור ירוק על תאונות דרכים

הנתונים שנביא לקוחים מתוך דו”ח שערכה עמותת אור ירוק, ונכונים לשנת 2021. הנתונים בדו”ח מתבססים על מידע שהגיע לידי העמותה מגופים כמו הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ודו”ח מבקר המדינה. מדובר בנתונים קשים.

בשנת 2020, נהרגו בממוצע שני ילדים בכל חודש בתאונת דרכים. בנוסף, עשירית מכלל הנפגעים בתאונות שכללו אופניים או קורקינט חשמלי – היה מתחת לגיל 16. העלות הממוצעת של תאונות אופנוע נאמדת במעט יותר מ-1.2 מיליארד שקל לשנה. בתאונות דרכים בשנת 2020 נהרגו יותר מ-18 אלף בני אדם, מתוכם 305 נהרגו.

מה לעשות אם נכנסתם לסטטיסטיקה של תאונות הדרכים

אי אפשר להתכחש לסטטיסטיקה – תאונות דרכים הן תופעה רווחת בישראל בשנת 2022. אם גם אתם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתדעו מספר דברים. ראשית, עורך דין תאונות דרכים יכול לסייע לכם מאוד בקבלת דמי הפיצוי המגיעים לכם. שנית, הבריאות שלכם היא מעל הכל – אחרי תאונת דרכים תמיד תזמינו קודם כל אמבולנס, ורק אחר כך תתחילו לחשוב.

סיכום

לסיכום, אין ספק שיש הרבה יותר מדי תאונות דרכים בישראל. תאונות דרכים לא חייבות להיות בין רכב לרכב. תאונת דרכים יכולה להיות גם בין רכב לאדם, או רכב לכלי חשמלי – ואפילו בין רכב לחפץ דומם כמו קיר או גדר הפרדה.

בכל מקרה, חשוב שנכיר את הסטטיסטיקות, ונעשה כל מה שאנחנו יכולים בשביל לצמצם אותן. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתפנו למשטרה ולשירותי ההצלה הנוספים. אולם, אל תשכחו גם לפנות לעורך דין תאונות דרכים, שיעזור לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם על פי חוק.

איך בוחרים עורך דין תאונות דרכים

כדי לבחור את עורך הדין שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר בתביעת תאונת דרכים, שימו לב להיבטים הבאים. ראשית, עורך הדין שלכם חייב להיות אדם אמפתי ואדיב. שנית, וודאו שעורך הדין שלכם יודע להסביר לכם בשפה ברורה ופשוטה את ההליכים המשפטיים שתעברו. לבסוף, בחרו אך ורק עורך דין אשר מתמחה בתחום תאונות הדרכים, ולא כל עורך דין נזיקין.

איך ניתן לצמצם את מספר תאונות הדרכים

כדי לצמצם את מספר תאונות הדרכים יש לפעול בשתי דרכים. קודם כל, יש להשקיע בתשתיות התחבורה בישראל. תשתיות אשר מתוחזקות היטב – מונעות תאונות דרכים, כפי שהוכח במחקרים רבים. שנית, יש לפעול איש איש בסביבתו ליצירת תרבות נהיגה. נהיגה אדיבה היא נהיגה בטוחה, ונהיגה בטוחה מונעת תאונות דרכים.

האם מדינת ישראל במצב טוב ביחס לעולם בנוגע לתאונות דרכים

מדינת ישראל לא נמצאת במצב טוב ביחס לעולם בכל הנוגע לתאונות דרכים. כשבוחנים סטטיסטיקות מכל העולם, ישראל נמצאת בסוף הרשימה בכל מה שקשור לבטיחות בדרכים.