תאונת דרכים בדרך לעבודה תביעה

תאונת דרכים בדרך לעבודה תביעה

תאונות דרכים הן אירוע שאנחנו לא מאחלים לאף אחד להיות מעורב בו. תאונות דרכים לא כוללות רק נזק פיזי לרכב או לגוף, הן גוררות גם נזק נפשי שיכול להתפתח לפוסט טראומה. מדינת ישראל נאבקת במשך שנים בתאונות הדרכים, כפי שניתן לראות ולשמוע בקמפייני הפרסום של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים שלא באשמתכם – סביר מאוד להניח שמגיעים לכם פיצויים. העניין נעשה מסובך עוד יותר כאשר תאונת הדרכים מתרחשת בדרך למקום העבודה שלכם, או בחזרה ממנו. במקרה כזה, תחשבו כנפגעי תאונת עבודה, ואף תפוצו בהתאם. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא על תביעה בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה.

הגשת תביעה לפיצויים בגין תאונת דרכים

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים – מגיע לכם פיצוי כספי עבור הנזק ועוגמת הנפש שעברתם. את הדרישה לפיצוי ניתן לתבוע מחברת הביטוח של הנהג השני, מחברת הביטוח שלכם או מחברת ‘קרנית’. חברת ‘קרנית’ היא חברה ממשלתית שנועדה לשלם פיצוי לאנשים שהיו מעורבים בתאונת דרכים – ואין להם את מי לתבוע. לדוגמא, אדם שנפגע בתאונת פגע וברח ולא יודע מי פגע בו.

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים בדרך לעבודה, התביעה לפיצוי יכולה להתבצע גם מול הביטוח הלאומי. הסיבה לכך היא שהחוק קובע שאדם שנפגע בתאונת דרכים בדרך אל או בחזרה ממקום העבודה שלו – נחשב כנפגע עבודה. שימו לב שלא ניתן לקבל כפל פיצויים, ולכן כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים לגבי יעד התביעה שלכם.

בניית תיק לתביעה בגין תאונת דרכים

כמובן שהדבר הראשון שצריך לעשות אחרי תאונת דרכים הוא לוודא שכל המעורבים בה במצב בריאותי תקין, ולהזמין אמבולנס במידת הצורך. לאחר מכן יש להתקשר למשטרה. במידה ואתם במצב פיזי ונפשי שמאפשר לכם להסתובב בזירת האירוע, תעדו אותה באמצעות הטלפון הנייד שלכם. סרטון של עדים לתאונה, של זירת האירוע והנזק שנגרם בו – יוכלו לעזור לכם בהמשך.

גם בבית החולים, כאשר מטפלים בכם – וודאו שנסיבות האירוע נרשמות בדו”ח הרפואי, ושכלל הפציעות והכאבים מופיעים בו אף הם. בנוסף, שמרו כל קבלה או חיוב שמצטבר אצלכם בעקבות האירוע. לאחר מכן, כדאי לפנות לעורך דין תאונות דרכים או עורך דין נזיקין. הראיות שאספתם ישמשו אותו בבניית התיק וייצוגכם מול חברת הביטוח או הביטוח הלאומי.

גובה הפיצוי שניתן לדרוש מביטוח לאומי בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה

דמי הפיצוי שהביטוח הלאומי ישלם לכם יעמדו על 75 אחוז מן הסכום שדווח עליכם או על ידכם לביטוח הלאומי, ב-3 החודשים שקדמו לפגיעה. שימו לב שלדמי הפגיעה ישנו גבול עליון סך של 1,114 ש”ח לכל יום. עוד חשוב להבהיר כי דפי הפגיעה ניתנים למשך 13 שבועות בלבד.

סיכום

לסיכום, תביעה בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה יכולה להיות מורכבת. לכן חשוב להיוועץ בעו”ד מומחה.

האם ניתן לקבל פיצויים רטרואקטיבית בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה

תביעה לפיצוי בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה כנגד הביטוח הלאומי ניתן להגיש תוך 12 חודשים ממועד התאונה. תביעה לפיצוי בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה כנגד חברת ביטוח ניתן להגיש תוך 7 שנים ממועד התאונה, כשכל סכום שניתן על ידי הביטוח הלאומי – יקוזז מכספי הפיצויים שחברת הביטוח תחוייב בהם.

האם ביקור במשרד לאחר שעות העבודה נחשב תאונת עבודה

גם תאונת דרכים שהתרחשה לאחר גיחה למשרד לאחר הפסקת עבודה לאותו היום תחשב כתאונת עבודה. יחד עם זאת, התיק במקרה כזה יהיה חלש יותר, ויהיה צורך בראיות יותר מוצקות. במידה ואתם עומדים בסיטואציה כזו – ההמלצה לפנות לעורך דין מתחזקת שבעתיים.

אילו פיצויים ניתן לקבל מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

תאונת דרכים בדרך אל העבודה או בדרך חזרה ממנה – נחשבת תאונת עבודה. אדם אשר נפגע בתאונת עבודה יכול לפנות למוסד לביטוח לאומי ולדרוש פיצויים בגין אובדן כושר השתכרות, קבלת דמי פגיעה וקביעת אחוזי נכות.