תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה

עוד בימי המנדט הבריטי נקבעו התקנות הקובעות כי חובת הפיצוי בגין תאונת עבודה נופלת על המעסיק, ולא על העובד. כמעט מאה שנים קדימה, אופי העבודות וסוגי התאונות השתנו – אבל ההנחה הבסיסית שחובת הפיצוי מוטלת על המעסיק ולא על העובד – עדיין עומדת בתוקפה.

הנחת היסוד הזו מעוררת שאלה לגבי האחריות לפיצוי במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה. מצד אחד, לא היינו בעבודה – ולכן המעסיק לא יכול להשגיח עלינו. מצד שני, לא היינו מעורבים בתאונה אלמלא היינו בדרך לעבודה – ולכן יש למעסיק אחריות מסוימת. אז בואו ננסה להבין לעומק את הסוגייה של תאונת דרכים בדרך לעבודה. בסוף תוכלו למצוא גם תשובות לשאלות נפוצות בנושא.

ההגדרה החוקית של תאונת עבודה

החוק מגדיר תאונת עבודה בתור תאונה שאירעה תוך כדי ו/או עקב העבודה. מכאן נובע שתאונת עבודה כוללת גם תאונה שהתרחשה בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה. עובד אשר נפגע בתוך כדי עבודתו יהיה זכאי לקבלת תשלום דמי פגיעה, אשר ניתנת מהמוסד לביטוח לאומי. דמי הפגיעה מכסים את ימי ההיעדרות של העובד ממקום העבודה שלו, ואת הוצאות הטיפול הרפואי.

יחד עם זאת, המדינה מודעת לכך שמרבית העובדים ובעלי העסקים מחזיקים ביטוח פרטי. במידה והוגשה תביעה לקבלת פיצוי מהביטוח הפרטי – העובד לא יהיה זכאי לקבלת כל התשלומים מהביטוח הלאומי (וכן להפך). לכן כדאי לחשוב טוב ממי אתם דורשים את תביעת הפיצויים שלכם.

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה יכולה לערער את עולמכם. מעבר לפגיעה הפיזית שאתם יכולים לעבור במסגרת תאונת דרכים, אתם עלולים גם לפתח טראומה כתוצאה מהתאונה. כפי שכבר ציינו, תאונת דרכים בדרך לעבודה נכנסת תחת ההגדרה החוקית של תאונת עבודה, ולכן אתם זכאים לפיצוי מהמעסיק בגין תאונת דרכים שעברתם בדרך אל העבודה או בדרך חזרה ממנה.

אולם, שימו לב שבמידה ותחרגו בצורה משמעותית מהדרך אל העבודה או חזרה ממנה – ייתכן שלא תהיו זכאים לפיצוי בגין תאונת עבודה. כך למשל, אם בדרך לעבודה עשיתם סיבוב כדי לבדוק אוטו שאתם חושבים לקנות, ועשיתם תאונת דרכים – כנראה שלא תחשבו כנפגעי עבודה. החוק מחריג אך ורק הורדה ואיסוף של ילדים ממסגרות החינוך, ונסיעה לתפילת בוקר (שחרית או פג’ר למשל).

סיכום

לסיכום, תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה טומנת בחובה לא מעט קשיים בירוקרטיים ונפשיים. על אף שהחוק כן מאפשר קבלת פיצויי תאונת עבודה בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה, עדיין יהיה עליכם לעבור לא מעט מחסומים ומכשולים בירוקרטיים, לקבל החלטות בנוגע למקור הפיצויים ועוד.

אם נפצעתם בתאונת דרכים בדרך לעבודה, ואתם מעוניינים להגיש תביעה לפיצויים – אנחנו ממליצים לכם לפנות בהקדם לעורך דין נזיקין. תאונת דרכים בדרך לעבודה אולי נשמעת כמו מקרה קל וברור, אך הפרטים בכל מקרה לגופו מוסיפים קושי ובלבול.

מה לעשות אחרי תאונת דרכים בדרך לעבודה?

הדבר הראשון, והמובן מאליו, שצריך לעשות אחרי תאונת דרכים בדרך לעבודה הוא לפנות לטיפול רפואי. גם אם אתם לא מרגישים או רואים פציעה חיצונית, ייתכן שאתם סובלים מדימומים פנימיים או מזעזוע מוח.

לאחר מכן, או בזמן ההמתנה לאמבולנס, כדאי שתתעדו את זירת התאונה. התיעוד יסייע לכם בהמשך בבניית התיק לתביעת הפיצויים שלכם. לאחר מכן כדאי לפנות לעורך דין לבניית אסטרטגיה.

האם חלה התיישנות על תביעת פיצוי על תאונת דרכים בדרך לעבודה?

אכן יכולה לחול התיישנות על תביעות פיצוי בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה. לכן גם אם לא הגשתם את התביעה מיד אחרי התאונה, כדי שתקדימו ככל הניתן להגיש אותה.

האם צריך עורך דין לתביעה בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה?

ניתן להגיש תביעה לפיצוי בגין תאונת עבודה ללא עורך דין הן לביטוח הלאומי והן לחברת הביטוח. יחד עם זאת, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין, וכך להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל פיצויים מקסימליים בתביעה.