תאונות דרכים בדרך לעבודה

זמן קריאה: 2 דקות

תאונות דרכים הן לצערנו דבר די נפוץ במדינת ישראל. תאונות דרכים יכולות לקרות בכל מקום – החל מהחנייה, דרך כבישים עירוניים ועד כבישים מהירים ודרכים בין עירוניות. כמו כל תאונה, אם התאונה לא התרחשה על ידיכם בכוונה – אתם זכאים לפיצוי בגין היבטים רבים של התאונה.

מקרה שכדאי לשים לב אליו באופן מיוחד הוא תאונת דרכים בדרך לעבודה. תאונת דרכים בדרך אל העבודה או בדרך חזרה ממנה – יכולה להיחשב בעיני החוק כתאונת עבודה, שעבורה אתם זכאים לפיצויים שונים מאשר סתם תאונת דרכים. בטקסט שלפניכם נפרט מתי תאונת דרכים בדרך לעבודה אכן נחשבת כתאונת עבודה – ומתי לא.

תאונת דרכים בדרך לעבודה היא תאונת עבודה

תאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה יכולה להיחשב כתאונת עבודה. ההיגיון שעומד מאחורי החוק ופסיקות בית המשפט אשר ביססו את הקביעה הזו הוא, ככל הנראה, שאלמלא הייתם מחויבים למעסיק ולעבודה – לא הייתם בדרכים, וכפועל יוצא גם לא הייתם מעורבים בתאונה.

חשוב לציין את העובדה שאין הבדל בין עצמאיים ובין שכירים לגבי הקביעה הזו. העובדה שמדובר בתאונת עבודה עשויה לסייע לכם, משום שהפיצויים יגיעו מחברת הביטוח של המעסיק, ולא מהפוליסה שלכם. העובדה הזו תגרום לכך שפוליסת הביטוח שלכם לא בהכרח תתייקר בעתיד כתוצאה מהמעורבות שלכם בתאונה.

פיצויים בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה

את הפיצויים בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה אתם יכולים להגיש כנגד שלושה גורמים – הביטוח של המעסיק (בגין תאונת העבודה), הביטוח של הרכב הפוגע (בגין תאונת הדרכים) או המוסד לביטוח לאומי (בגין הפגיעה בכושר ההשתכרות). לכל אחד מהאפשרויות הללו יש את היתרונות והחסרונות שלה – וכדי להבין אותם לעומק, כדאי לפנות לייעוץ אצל עורך דין תאונות דרכים.

קחו לדוגמא את סוגיית פריסת קבלת כספי הפיצויים. הפיצוי שאדם אשר נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה ובחר להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח – יתקבל בדמות תשלום כל סכום הפיצויים מיד עם תום ההליכים בבת אחת. לעומת זאת, הפיצוי שאדם אשר נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה ובחר להגיש תביעה לפיצויים מהביטוח הלאומי – יקבל את כספי הפיצויים בדמות תגמול חודשי לאורך זמן.

תאונת דרכים בדרך לעבודה היא לא תאונת עבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה לא תחשב תאונת עבודה במקרה שהאדם הפגוע חורג מהדרך המקובלת. כך למשל, אדם אשר עצר בדרך מהעבודה אל ביתו לקניות בסופרמרקט ונפגע בחניון – לא בהכרח יהיה זכאי לפיצויים כנפגע תאונת עבודה. יוצאי דופן מהמושג “חריגה מהדרך המקובלת” יהיו מקרים של הגעה לתפילת בוקר, ופיזור של ילדים במסגרות החינוך השונות.

סיכום

 תאונת דרכים בדרך לעבודה יכולה להיחשב כתאונת עבודה – ולזכות את המעורבים בה בפיצויים מוגדלים. כדי להבין מה הן הזכויות שלכם ולממש אותן במלואן – פנו לעו”ד תאונות דרכים. אין לראות בכל האמור לעיל תחליף לייעוץ משפטי מקצועי.

 

 

 

פיצויים בגין תאונת דרכים ניתן לקבל כשהבקשה לפיצוי מוגשת עד 12 חודשים לאחר התאונה לביטוח הלאומי, ו-7 שנים לאחר התאונה לחברת הביטוח.

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים בדרך לעבודה, כדאי מאוד שתשכרו את שירותיו של עורך דין. יש מספר סיבות לכך שיש צורך בשירותיו של עו”ד תאונות דרכים לאחר מעורבות בתאונת דרכים.

אולם, הסיבה העיקרית לכך שצריך עורך דין אחרי תאונת דרכים בדרך לעבודה היא כספי הפיצויים. תאונת דרכים יכולה להוביל לנזק פיזי ונפשי משמעותי, ולכן ראוי שתפוצו בהתאם. עורך דין תאונות דרכים ידע להסביר לכם מה הן הזכויות שלכם, איך לממש אותן באופן מלא ואפקטיבי ואף יסייע בכך.

לא ניתן לקבל כפל פיצויים (גם מהביטוח הפרטי וגם מהביטוח הלאומי) עבור תאונת דרכים בדרך לעבודה. היוועצו בעו”ד לגבי התביעה הכי משתלמת עבורכם.

מידע נוסף סביב הנושא

חוק תאונת דרכים בדרך לעבודה

חוק תאונת דרכים בדרך לעבודה תאונת דרכים היא אירוע מצער ומאיים. כשאתם נוסעים אל מקום העבודה שלכם או חוזרים ממנו, ובדרך עוברים תאונת דרכים, נשאלת

קרא עוד »

תאונה בדרך לעבודה

תאונה בדרך לעבודה רוב חיינו אנחנו מוצאים את עצמנו בעבודה. גם במקום העבודה עצמו וגם בדרך אליו או ממנו אנחנו, לפי החוק, מבוטחים בצורה מלאה.

קרא עוד »

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה עוד בימי המנדט הבריטי נקבעו התקנות הקובעות כי חובת הפיצוי בגין תאונת עבודה נופלת על המעסיק, ולא על העובד. כמעט מאה

קרא עוד »