תביעת תאונת דרכים

תביעת תאונת דרכים

ראשית, אם אתם או אנשים הקרובים אליכם נפגעתם בתאונת דרכים – הרשו לנו להביע את מלוא הצער והאמפתיה כלפיכם. לא מעט נפגעי תאונות דרכים חוששים להגיש תביעת תאונת דרכים. אנחנו כאן על מנת להסביר ולפשט את ההליך המרתיע. בטקסט תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש.

איך מקבלים פיצוי בתביעת תאונת דרכים

החוק במדינת ישראל קובע כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים – זכאי לפיצוי, ללא צורך בהוכחת חפות מאשמה בנוגע לתאונה. יש לציין שהחוג מתייחס אך ורק למי שהיה מבוטח בביטוח חובה בעת התאונה, ושמקרים אחרים הינם הרבה יותר מורכבים.

כדי לקבל פיצוי בתביעת תאונת דרכים, האתגר המרכזי (בין אם הוא אתגר גדול או אתגר קטן) הוא להוכיח שתאונת הדרכים אכן התרחשה. בנוסף, על מנת לקבל פיצוי בתביעת תאונת דרכים התובע נדרש להוכיח בבית המשפט כי הוא סובל מליקויים רפואיים. ההוכחה הזו נבנית על בסיס התיעוד הרפואי הקיים מהטיפול הראשוני שעבר הנפגע אחרי האירוע, ונבחנת על ידי מומחה מטעם ביהמ”ש.

כמה כסף עורך דין יכול לקחת על תביעת תאונת דרכים

אנשים רבים לא ממשים את מלוא זכיותיהם לקבלת פיצוי מחברת הביטוח, משום שהם חוששים לפנות לעורך דין. החשש הזה נובע, בדרך כלל, מהשם שיצא לשכר הטרחה הגבוה שגובים עורכי דין עבור שירותיהם. חשוב לציין שבתביעת תאונת דרכים, עורך הדין מקבל את שכרו רק לאחר שנפסקים הפיצויים – בדמות אחוזים מתוך דמי הפיצוי שנקבעו.

כדי להילחם בתופעה הזו, הגבילו המדינה ולשכת עורכי הדין את שכר הטרחה שעורך דין יוכל לגבות בגין ייצוג בתביעה לפיצויים בתביעת תאונת דרכים. כיום, עורך דין יוכל לקבל עד 8 אחוזים מסכום שנקבע בהסכם לפני התביעה, עד 11 אחוזים מסכום שנקבע במסגרת פשרה בזמן התביעה או 13 אחוזים מסכום שקבע בית המשפט בעקבות התביעה. לכל סכום, כמובן, יש להוסיף מע”מ.

כמה זמן נמשכת תביעת תאונת דרכים

ככלל, משך התביעה תלוי בשני גורמים – פתיחות הנפגע לפשרה מול חברת הביטוח, ומועד הגשת התביעה. ככל שהתביעה מוגשת במועד סמוך יותר לתאונה עצמה, כך גם ההליך הינו קצר יותר. כמובן שישנם גורמים נוספים המשפיעים על הזמן.

סיכום

לסיכום, תאונת דרכים היא עסק ביש של ממש, ולא רק בשל הנזק הפיזי לרכב והנזק הנפשי הנלווה – תאונת דרכים עשויה לפגוע באופן משמעותי ביכולת של כלל המעורבים בתאונה לפרנס את עצמם. לכן חשוב שתדעו איך מקבלים פיצוי בגין תאונת דרכים, וכמה זמן נמשכת התביעה.

אל תשכחו שעורך הדין שינהל עבורכם את התיק – לא יכול לגבות מכם אפילו שקל אחד עד שתקבלו את הפיצויים. גם אז, שכר הטרחה של עורך הדין מוגבל לפי חוק. לכן אל תחששו שפנייה לעורך דין תפגע בכם כלכלית. ההפך הוא הנכון – אחרי תאונת דרכים, חשוב לפנות לעו”ד כדי לקבל פיצויים.

מה עושים אם לנהג שפגע בי לא היה ביטוח

אם לנהג שפגע בכם אין ביטוח שתוכלו לתבוע – תוכלו להגיש תביעה לפיצויים לחברת ‘קרנית’. חברת ‘קרנית’ היא למעשה חברת ביטוח ממשלתית אשר נועדה לתת מענה לאזרחים שהיו מעורבים בתאונת דרכים, ולא יכולים לתבוע את מי שפגע בהם. שימו לב שחברת ‘קרנית’ מתנהלת כמו חברת ביטוח לכל דבר ועניין, לכן כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין לפני פנייה לפיצוי ממנה.

למה חשוב שעורך הדין יהיה מומחה לתאונות דרכים

כשאתם בוחרים עורך דין שייצג אתכם בתביעת תאונת הדרכים שלכם – חשוב שהוא יהיה מומחה לתחום תאונות הדרכים. הסיבה לכך שחשוב שעורך הדין שלכם יתמחה בתחום היא שדיני פיצויי תאונות דרכים הם ייחודים ושונים מדיני נזיקין “קלאסיים”, ולא כל עורך דין שולט בהם.

האם ניתן להגיש כפל תביעות בגין תאונת דרכים

ככלל, לא ניתן להגיש כפל תביעות בגין תאונת דרכים. יחד עם זאת, ישנם מקרים יוצאי דופן. לכן מומלץ לפנות לייעוץ אצל עו”ד תאונות דרכים.